حتما براتون پیش اومده که بعد از حذف لینوکس (و یا سیستم عامل های دیگه غیر از ویندوز) به مشکل گراب GRUB بربخورید و سیستم بالا نیاد!

اینجا ما دو راه داریم که یکی با برنامه EasyBCD و دیگری با وارد کردن دی وی دی ویندوز حل میشه که قدم به قدم به آن میپردازیم.


راه حل اول:

 اگه سیستمتونو پس از حذف لینوکس هنوز خاموش نکردین باید برید و نرم افزار EasyBCD رو از اینترنت دانلود کنید که من لینکش رو میزارم اینجا.

 برنامه رو باز کنید و به قسمت "Add New Entry" بروید و در زبانه "Windows" کادر "Name" رو به "Windows" تغییر بدید (البته نیازی هم نیست، ولی بهتره که تغییر بدید) و کلید "Add Entry" رو بزنید. حال به قسمت "Edit Boot Menu" بروید، مشاهده میکنید که دو تا Windows هست، پایینی رو تیک بزنید و تیک پیشفرض بالایی رو بردارید (یا حذف کنید)، در پایین سه گزینه میبینید که شما باید روی "Skip the boot menu" زده و کلید "Save Setting" را بفشارید.

 حال Restart کرده و نتیجه را مشاهده کنید!


راه حل دوم:

 اینجا شما اگه سیستمتون رو پس از حذف لینوکس ریستارت و یا خاموش کردید و دوباره میخواهید وارد ویندوز شوید به پیغام grub rescue برمیخورید! چون سیستم با گراب لینوکس بالا میامد که شما انرا حذف کردید و گراب ویندوز رو شناسایی نمیکند!

 در این مرحله نوار ویندوز رو وارد کنید و از طریق بایوس (که حتما اشنایی دارید) تنظیمات را اعمال کنید. وارد بخش نصب ویندوز شوید (البته نباید ویندوز رو نصب کنید) (و اینکه شما حتی Repair و یا Recovery هم بکنید هیچ فایده ای نداره) و اولین کاری که پس از بالا امدن صفحه نصب مورد نظر باید بکنید اینه که Shift+F10 رو بزنید تا وارد صفحه "Command Promt" شوید. خب حالا نوبت به وارد کردن چندتا دستور کوچک و مهم میرسه (که باید عینن بترتیب وارد کنید):


:c
cd boot
bootrec/rebuildbcd
bootrec/fixmbr
bootrec/fixboot


 خب حالا با یک Restart میبینید که مشکل گراب حل شده و مثل قبل میتوانید وارد میندوز شوید و نگران از دست رفتن فایل هایی که در درایو C گذاشته اید نباشید.

 البته خاطرنشان کنم که اینجا، بعد از حل مشکل گراب، Active Code ویندوز باطل میشه که من به شما Re-Loader Activator رو پیشنهاد میکنم و لینک دانلود رو هم اینجا قرار میدم.

 پس از اکتیو کردن ویندوز یکی دو بار سیستم رو ریستارت کنید تا به حالت اولیه برگرده (اولین ریستارت رو همین نرم افزار اکتیو کننده به شما پیشنهاد میده، اونو کلیک کنید، پس از آن خود شما هم بصورت دستی بار دیگر ریستارت کنید).


از اینکه با من همراه بودید و آموزش رو بدقت مرور کردید سپاسگذارم

منبع رو هم ذکر کنید اگه جایی منتشر کردید :)


با تشکر