گوگل می تواند بهترین دوست شما باشد، وقتیکه شروع میکنید به جستجو و یا به صورت آنلاین اطلاعاتی از یک موضوع خاص میخواهید.  میلیون ها نفر هر روز از این امکان گوگل استفاده می کنند و اما تنها تعداد کمی از آنها از پتانسیل کامل گوگل خبر دارند. در واقع این موتور جستجوی قدرتمند می تواند خدمات خیلی بزرگتری از جستجوی آنلاین را در اختیار مردم قرار دهد. در این مطلب قصد داریم شما را با 15 برنامه کاربردی گوگل آشنا کنیم که ممکن است از تعداد زیادی از آنها بی اطلاع باشید. با ما همراه باشید.

Google Translate

این نرم افزار برای کسانی کاربرد دارد که عاشق یادگیری زبان های دیگر و یا مسافرت رفتنند. فقط کافیست که دوربین خود را در متنی که نیاز است ترجمه شود قرار دهید، برنامه فوراً ترجمه آن را به زبانی که انتخاب کردید در اختیارتان میگذارد. البته ترجمه این برنامه همیشه خیلی روان و دقیق نیست اما بسیار کاربردی است.

Gmailify

این برنامه به شما اجازه میدهد تا تمام حساب های ایمیل خودتان را مانند Outlook، یاهو یا Aol را در صندوق پیستی جیمیل خود اضافه کنید.

Google Scholar

گوگل اسکولار یک موتور جستجو برای مقالات علمی است. نتایج جستجو براساس مقالات علمی، ژورنال ها و متن داخل آنها دسته بندی می شوند.

Google Keep

کیپ برنامه ای برای ایجاد یادداشت های رنگارنگ است. با این برنامه شما هرگز چیزهایی که به ذهنتان میرسد را فراموش نخواهید کرد.

Timer

شما می توانید تایمر را برای هر زمان که میخواهید تنظیم کنید. زمانی که زمان آن سر برسد، یک صدای زنگ خواهید شنید.

Google Sky

با استفاده از این نرم افزار شما میتوانید فضای بیرون را از طریق یک تلسکوپ قدرتمند رصد کنید. همچنین با این برنامه می توانید یک شانس واقعی برای کشف کهکشان راه شیری داشته باشید و از آخرین مطالعات در این زمینه کسب اطلاع کنید.

Google Fonts

گوگل فونت یک موتور جستجو است که به شما کمک می کند بهترین فونت را برای پروژه های خود انتخاب کنید.

Google Art Project

اگر شما عاشق هنر هستید، پروژه هنر گوگل را از دست ندهید. شانسی برای کشف و مشاهده آثار هنری مشهور به صورت آنلاین، با جزئیات فوق العاده آن.

Think with Google

با این برنامه می توانید از آخرین نتایج تحقیقات، مطالعات در حال جریان و جدیدترین نظریه ها در بازار آگاهی حاصل کنید.

Google Trends

با این برنامه شما قادر به دیدن محبوب ترین جستجوهای اخیر خواهید بود و آپدیت بمانید.

Google Shopping

با این برنامه شما میتوانید همه چیز از سخت افزار تا لوازم آرایشی را به صورت آنلاین خریداری کنید. البته این برنامه در کشور ما کارایی لازم را مانند دیگر نقاط جهان ندارد.

Panoramio

با پانورامیو جهان از طریق عکس های گرفته شده توسط کاربران اینترنتی کشف می شود.

Google Sound Search

برنامه جستجوی صوتی گوگل یک برنامه تشخیص موسیقی مانند Shazam است. این برنامه در عرض چند ثانیه به شما می گوید که در حال گوش دادن به چه آهنگی هستید.

Google Images

این برنامه جامع ترین ابزار جستجوی تصویر بر روی وب است. از کامیپوتر خود عکسی را آپلود میکند و برنامه بقیه کارها را انجام میدهد. نتایج حاصله ممکن است شامل تصاویر مشابه، کیفیت های متفاوتی از عکس مورد نظر شما و صفحاتی که حاوی این عکس هستند و.. باشد.

Build With Chrome

این برنامه به شما اجازه میدهد که به صورت مجازی لگو بازی کنید. امتحان کنید. نه تنها برای کودکان بلکه برای بزرگسالان هم بسیار سرگرم کننده است!