سلام دوستان، خواستم برای توسعه دهندگان یک لطفی کرده باشم و کار جستجو رو براشون راحت تر کرده باشم و این سه مکمل رو کنار هم قرار دادم تا خوب بتونید استفاده کنید. موفق باشین




Eclipse

Eclipse یک محیط برنامه نویسی (IDE) کد منبع باز برای زبان برنامه نویسی جاوا می باشد. این محیط توسط شرکت هایی مانند IBM پشتیبانی می گردد. جاوا (به انگلیسی: Java) یک زبان برنامه‌نویسیِ شیءگرا است که برای نخستین بار توسط جیمز گاسلینگ در شرکت سان مایکروسیستمز ایجاد گردید و در سال ۱۹۹۵ به عنوان بخشی از سکوی جاوا منتشر شد. زبان جاوا شبیه به ++C است اما مدل شیءگرایی آسان‌تری دارد و از قابلیت‌های سطح پایین کمتری پشتیبانی می‌کند. یکی از قابلیت‌های بنیادین جاوا این است که مدیریت حافظه را بطور خودکار انجام می‌دهد. ضریب اطمینان عملکرد برنامه‌های نوشته‌شده به این زبان بالا است و وابسته به سیستم‌عامل خاصی نیست، به عبارت دیگر می‌توان آن را روی هر رایانه با هر نوع سیستم‌عاملی اجرا کرد. برنامه‌های جاوا به صورت کدهای بیتی همگردانی (کامپایل) می‌شوند؛ که مانند کد ماشین هستند و به ویژه وابسته به سیستم‌عامل خاصی نیستند.

در مقایسه با زبان‌های دیگر، همچون ++C یا بیسیک یا فورترن، جاوا زبان نسبتاً جدیدتری است. شرکت سان مایکروسیستمز (به انگلیسی: Sun Microsystems) در سال ۱۹۹۱ یک پروژه تحقیقاتی به نام گرین (Green) را آغاز کرد. هدف این پروژه ایجاد زبانی جدید شبیه به ++C بود که نویسنده اصلی آن، جیمز گاسلینگ، آن را بلوط (Oak) نامید. اما بعدها به دلیل برخی مشکلات حقوقی از میان لیستی از کلمات تصادفی نام آن به جاوا تغییر کرد.

پروژه گرین به دلیل مشکلات بازاریابی در شرف لغو شدن بود تا اینکه گسترش وب در سال ۱۹۹۳ باعث نمایش توانایی‌های وافر جاوا در این عرصه گشت. اینگونه بود که شرکت سان مایکروسیستمز در مه ۱۹۹۵ جاوا را رسماً به بازار عرضه کرد.

جاوا یک زبان برنامه‌نویسی است که در آغاز توسط شرکت سان مایکروسیستمز ایجاد شده‌است و در سال ۱۹۹۵ به عنوان بخش اصلی سکوی جاوا منتشر شد. این زبان قسمت‌های بسیاری از گرامر خود را از C و ++C گرفته اما دارای مدل شی‌گرایی ساده‌ای است و امکانات سطح پایین کمی دارد. کاربرد جاوا در کامپایل به صورت بایت کد است که صرف نظر از معماری و خصوصیات آن کامپیوتر، قابلیت اجرا روی تمامی ماشین‌های شبیه‌سازی جاوا را داشته باشد. اجزای اصلی کامپایلرهای جاوا، ماشین‌های پیاده‌سازی و کتابخانه‌های آن توسط این شرکت از سال ۱۹۹۵ منتشر شد. در مه ۱۹۹۷ این شرکت، نرم‌افزار رایگان این زبان را فراهم کرد. دیگران هم کاربردهای دیگری از این زبان را منتشر کردند مثل کامپایلر GNU برای جاوا.



***

JDK

Java SE Runtime Environment 8.0 Update 74 + 7.0 Update 80 + JDK

Java SE Runtime  به شما اجازه می دهد تا برنامه هایی که با زبان برنامه نویسی جاوا نوشته شده اند را اجرا کنید. با نصب این برنامه پلاگین موتور جاوا به برنامه های ویندوز و نیز مرورگر شما اضافه می گردد و پس از آن به راحتی می توانید برنامه هایی را که با استفاده از این زبان نوشته شده اند مانند نرم افزارهای چت و گفتگو و نیز سایت هایی را که با این زبان نوشته شده اند مانند سایت های بازی های آنلاین را مشاهده نمایید. این برنامه مانند بسته Microsoft .NET Framework‌ برای برنامه های نوشته شده به زبان .NET‌ در ویندوز است.


قابلیت های نرم افزار Java SE Runtime Environment :
  • نوشتن نرم افزار بر روی یک پلت فرم و اجرای عملی آن در هر پلت فرم های دیگر
  • ایجاد برنامه هایی برای اجرا در داخل یک مرورگر وب و خدمات وب
  • توسعه برنامه های سمت سرور برای انجمن های آنلاین، فروشگاه ها، نظر سنجی، پردازش فرم های HTML، و …
  • ترکیب تکنولوژی جاوا مبتنی بر برنامه ها و یا خدمات برای ایجاد بسیار برنامه های کاربردی سفارشی و یا خدمات
  • نوشتن برنامه های کاربردی قدرتمند و کارآمد برای تلفن های همراه، پردازنده های از راه دور، محصولات مصرفی، کم هزینه
  • اضافه کردن پلاگین جاوا به مرورگرهای نصب شده مانند Internet Explorer و Firefox و Opera در سیستم شما برای مشاهده صفحات وب طراحی شده با زبان جاوا
  • اجرای برنامه های طراحی شده به زبان جاوا در ویندوز
  • دادن قابلیت کار به برنامه هایی که در طراحی آنها از جاوا بهره گرفته شده است.
  • و …










***

SDK

Android SDK Release 24.4.1 توسعه برنامه ها در اندروید

Android SDK برنامه ای است که بوسیله این برنامه میتوانید همه دستورات مربوط به اندروید را در کامپیوتر اجرا کنید . Android SDK به صورت یک پک از سود خود گوگل برای همه اندروید داران عرضه شده است 

اندروید سیستم عاملی است که بسرعت در حال گسترش و توسعه است و همه روزه دستگاههای جدیدی مبتنی بر این سیستم عامل وارد بازار می شوند و برنامه های متنوعی نیز برای این سیستم عامل تولید می شوند، برنامه نویسی اندروید کاریست بسیار ساده تنها کافی است با شیوه های برنامه نویسی جدید آشنا باشید.

Android SDK ابزاری برای توسعه برنامه ها در اندروید است.


قابلیت های نرم افزار Android SDK:

  • ابزاری برای توسعه ی برنامه های اندروید
  • مرورگر یکپارچه مبتنی بر WebKit engine متن باز
  • SQLite برای ذخیره سازی داده ی ساخت یافته
  • پشتیبانی مدیا برای فرمت های رایج صدا، ویدئو و نیز فرمت های تصویر (MPEG4, H.264, MP3, AAC, AMR, JPG, PNG, GIF)
  • بلوتوث، EDGE, 3G, and WiFi(بسته به سخت افزار)
  • دوربین، جی پی اس، قطب نما و شتاب سنج (بسته به سخت افزار)
  • محیط توسعه ی غنی شامل: دیوایس امولیتر، ابزاری برای اشکال زدایی، حافظه و عملکرد پروفایل، و یک پلاگین برای Eclipse IDE
  • و ...





لینک کمکی ( Mirror Link )


اگه خواستید هرسه مکمل برنامه نویسی رو باهم دانلود کنید میتونید اینجا را کلیک کنید تا به روز ترین آپدیت ها را دریافت کنید