نرم افزاری که شما با آن قادر خواهید بود لپ تاپ و یا گوشی موبایل یا یا تبلت به سرقت رفته ی خود را به صورت کنترل از راه دور ردیابی کنید. Prey یک برنامه سبک، کم حجم، رایگان و کدباز است که همه می‌توانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. شما می‌توانید با نصب این برنامه بر روی سیستم خود در صورت سرقت سیستم منتظر دریافت سیگنال از طریق اینترنت،یا ارسال پیامک باشید و اطلاعاتی درمورد محل احتمالی سیستم بدست آورید.
یکی از ویژگیهای جالب این برنامه این است که هنگامی‌که سارق مشغول کار با آن است می‌تواند با دوربین لپ تاپ تصویر چهره سارق را گرفته و ضبط کند و با توجه به محل اتصال لپ تاپ به اینترنت محل استقرار احتمالی سارق را پیدا کند.


طریقه استفاده از برنامه Prey :

ابتدا یک اکانت مهمان در ویندوز بسازید
در ویندوز prey بصورت یک سرویس در پس زمینه اجرا میشود.این بدین معنی است که امکان ردیابی تنها زمانی فعال میشود که سارق به یکی از اکانتهای کاربری موجود بروی سیستم عامل لاگین نموده باشد.برای اینکه سارق بتواند به لپ تاپ شما لاگین کند دو راه پیش رو دارید: اول اینکه میتوانید کلا روی اکانت اصلی خود پسورد نگذارید(که البته از نظر مسایل امنیتی شاید کار خوشایند و درستی نباشد) و راه دوم که توصیه میشود ساخت اکانت مهمان یا Guest که فاقد پسورد باشد.
ساخت اکانت مهمان کار ساده ای است. ابتدا روی My Computer کلیک راست کنید و گزینه ی Manage را انتخاب کنید. در پنجره ای که باز میشود در ستون سمت راست گزینه ی Local Users and Groups را انتخاب کرده و سپس وارد قسمت Users شده در وسط پنجره کلیک راست کرده و با انتخاب گزینهء New User می‌توانید یک اکانت جدید بسازید.